×
Otváracia doba počas májových sviatkov: 1. mája 10–17 h | 8. mája ZATVORENÉ

Pár za pár, značka Toms obúva svet

29. apríla 2019 | 0 komentárov

Topánky a espadrilky značky Toms – to nie sú len štýlové doplnky k outfitu. Majú ďaleko ušľachtilejší cieľ. Za každý pár, ktorý si niekto kúpi v obchode, Toms obuje jedno bosé dieťa pochádzajúce z chudobnej rodiny. A že má táto akcia zmysel dokazuje fakt, že sa značke doposiaľ podarilo obdarovať už viac ako 60 miliónov detí po celom svete!

Vráťme sa ale najprv do roku 2006, pretože tam celý príbeh začína. Blake Mycoskie bol vtedy dvadsaťdeväťročný chalan, čo rozbieha svoj v poradí už štvrtý startup. Cez všetky skúsenosti, ktoré za roky praxe v podnikaní získal, mal stále pocit, že to nie je ono. Že jeho životným poslaním je niečo iné. A to si teda píšte, že bolo. Na dovolenke v Argentíne, kam vtedy odcestoval, sa mu podarilo nahliadnuť do vnútra svojej duše a spoznať svoje pravé ja. Predsavzal si, že návštevu tejto prekrásnej juhoamerickej krajiny pojme ako misiu v spoznávaní kultúry. Učil sa tango, hral pólo a popritom popíjal národné víno Malbec. Všimol si, že takmer všetci, s ktorými sa stretol, nosia na nohách obuté zvláštné topánky, tzv. alpargata. A práve v tomto momente sa Blakeovi začala v hlave rodiť podnikateľská myšlienka. Čo keby tieto zaujímavé a nevšedné alpargata predstavil americkému zákazníkovi?

 

„Tieto neuveriteľne všestranné topánky som videl všade: v mestách, na farmách aj v nočných kluboch.“

A pretože to osud chcel, stretol Blake v jednej argentínskej kaviarni Američanku, ktorá dobrovoľníčila v rámci tzv. shoe drive. Vysvetlila mu, že dokonca aj v pomerne vyvinutom štáte, akým Argentína je, možno nájsť dieťa, ktorého rodičia nemajú dostatok peňazí na to, aby mu kúpili topánky. Nielen, že im práve kvôli absencii obuvi hrozí rad chorôb, ale tiež je pre nich komplikovaná aj docházka do školy. Shoe drive má preto na starosti zbierať od ľudí topánky, ktoré už nepotrebujú, a darovať ich na potrebných miestach. Napriek tomu, že ide o užitočnú aktivitu, veľmi často sa stáva, že sú topánky príliš veľké na detskú nožičku. Aj cez všetku túto pomoc teda zostanú niektoré deti aj tak bosé

Vidieť na vlastné oči dôsledky chudoby Blakeovi doslova trhalo srdce. Rozhodol sa však, že to tak nenechá. Najprv mu napadlo, že by mohol založiť vlastnú charitu. Potom ale prišla zlomová myšlienka: prečo si nevytvoriť vlastný business a vďaka jeho ziskom nepomáhať tým, ktorí to potrebujú?

„Založím si firmu vyrábajúcu alpargata topánky. A za každý pár, ktorý predám, vyrobím ďalší pár pre chudobné deti.“

Predaj jeden pár dnes, daruj ďalší pár zajtra. Perfektný koncept, ktorému už chýbalo len meno. Názov TOMS odvodil Blake z frázy „Topánky pre lepší zajtrajšok“. Ide v podstate o jednoduché skrátenie dvoch slov – Tomorrow’s Shoes. Táto značka totiž nie je o zakladateľovi, ale o sľube, ktorý on sám dáva ľuďom.

Úspech sa dostavil hneď vzápätí! Hneď behom prvého roka sa Blakeovi podarilo predať desaťtisíc párov topánok. Čoskoro sa objavil článok o príbehu Toms aj v americkom Times a po ňom sa z predtým obyčajných argentínskych pláteniek stal doslova žhavý módny hit, o ktorom písali časopisy ako trebárs Vogue, People alebo Elle.

Okrem obúvania detí sa značka Toms aktívne venuje pomoci deťom so zrakovými problémami, pomáha zaistiť čistú a pitnú vodu v šestich krajinách sveta a podieľa sa na vzdelávaní v oblasti bezpečnejších pôrodov.

Kalendár akcií

Detailný kalendár »

Prihlásiť sa

Zabudli ste heslo?

alebo

Registrácia

Jazyk